zondag 8 oktober 2017

Stik Belgique: Ode aan Eva Maria

Marjolein lanceerde een oproep om je kandidaat te stellen voor haar blogtour.  Ik was één van de gelukkigen die hieraan deel mocht nemen!

Er diende genaaid te worden met enkel Belgische patronen, vandaar dat deze blogtour de naam 'Stik Belgique' kreeg.

De tijd van naaien met veel toeters en bellen voor dochterlief is hier voorbij.  Nu dient het enkel nog stoer en comfortabel te zijn.  Aan wie denken we dan?  Aan Eva Maria en haar boek Urban Style natuurlijk!

Ik maakte de Berlin Beat bomber, mijn eerste bomberjasje ooit.  Dit is een perfecte bomber om te starten, duidelijk uitgelegd en niet gevoerd.  Zeer tevreden van het patroon!
Ik koos de prachtige palmbladeren in french terry van About Blue Fabrics.  Wat een kwaliteit om mee te werken, echt top!
Deze stof werd oorspronkelijk verknipt tot een Solange voor mezelf totdat ik besefte dat ik de print ondersteboven gelegd had.  Vriendinnen zeiden dat het niet opviel maar ik zou mij daar sowieso aan blijven storen, dus werd de Solange een Berlin Beat.







Volgend naaisel, een sweater met toch wel een zekere aaibaarheidsfactor.  De Stockholm Style.  De lama stof (eveneens van About Blue Fabrics) werd hier eindelijk verknipt, de schouderdetails werden geknipt uit superzachte teddy stof en er werd aan het schouderstukje nog een paspel met subtiele bling toegevoegd.  Very lama toch?






Next up, een sweater dress oftewel de Neat New York.   Ik vertrok van de Awesome Oslo sweater met raglanmouwen en verlengde deze volgens het patroon tot een jurk.  De onderkant heb ik recht afgewerkt ipv afgerond zoals het patroon eigenlijk voorschrijft.
Deze jurk werd gemaakt in een gemêleerde sweaterstof die vanbinnen lekker zacht is.  Zalig om te dragen volgens de dochter.






Een geslaagde "mini-urban Style collectie" voor de dochter!



     Heb je tieners in huis dan is dit echt wel het boek dat je je moet aanschaffen!



Boordstof:  Madeline De Stoffenmadam
Ritsen:  Veritas



Er zijn tijdens deze 'Stik Belgique' tour ook mooie prijzen te winnen!
Deze week maak je kans op een Rozy/Roxy patroon van Serial Bagmakers, een stoffenpakket van Babarum of een patroon van Mind The Whale!

Meedoen kan via onderstaande rafflecopter:

a Rafflecopter giveaway



Vergeet ook zeker niet om een kijkje te nemen bij mijn collega-blogsters die ook hun bijdrage leverden aan Stik Belgique!


Week 1



Week 2



Week 3



Week 4







19 opmerkingen:

  1. Heel gaaf allemaal! Lamasweater ga ik denk een kleine copy paste van maken..goed idee en net weer ff anders :) Jurkje zou hier ook top zijn vd oudste..ga gauw eens naar t boek kijken, want een flinke 10er hier, maar dacht dat maten nog te groot gingen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, mooie comfy collectie! Die berlinbeat vind ik super, en dan die lama-details 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die Lama sweater is echt super, die wil ik zo in mijn kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een mooie collectie. De bomberjas is mijn favoriet, maar die lama's zijn ook kei cool. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben helemaal verrast en ondersteboven van deze ontdekking :-) Dankjewel voor zoveel moois uit Urban Style, echt leuk om te zien en te lezen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, die lama-sweater met de zachte en subtiele bling-details: Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. echt een hele leuke collectie naaisels van op belgische bodem!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toffe kleren gemaakt uit een tof boek. De Berlin heb ik al 2 x voor mezelf gemaakt en de sweater ook. Origineel met het zachte stofje gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw ! WAUW ! supermooie kledingstukken !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben fan van de lamasweater. Echt een geweldige collectie heb je gemaakt voor Fleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt wel drie prachtige kledingstukken! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hehe, ik kan precies niet wachten tot mijn kinders in die maat groeien (alhoewel, laat dat nog maar efkes duren misschien ;) )
    Prachtige naaisels, wat fijn om jou erbij te hebben :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige collectie. Helemaal fan van de lama's ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof seg! Een hele nieuwe garderobe!

    BeantwoordenVerwijderen