maandag 18 april 2016

Liz jurk

Zaterdag nog snel snel naar Veritas voor patroonpapier, lag daar de nieuwste La Maison Victor toch al niet in de winkel zeker!  Meteen mijn exemplaar meegenomen.

's Avonds rustig doorbladerd met een tasje koffie.  De Liz jurk sprong me meteen in het oog, een kleed met een hoog Fleur-gehalte (lees: los, zwierig, comfortabel, meerekkend).  De volgende dag werd meteen de schaar gezet in mijn nieuwe stofje van Bellelien.

Ik heb wel een beetje zitten sukkelen met de elastiek in de taille.  Een brede elastiek meerdere keren doorstikken lukte bij mij niet, dus ik dacht gewoon wat rijtjes smock te stikken met elastisch garen, helaas werd met deze methode de taille niet genoeg bij elkaar gefronst waardoor het meer een patattenzak aan het worden was (lees: ik geraakte al lichtjes geïrriteerd omdat ik vreesde dat het kleed helemaal ging mislukken en mijn prachtig stofje dan ook voor de vuilbak ging zijn).

We haalden echter al onze naaiskills uit de kast ;-) en ik naaide 4 rijtjes dunne elastiek in de taille tussen mijn gesmockte rijtjes.  Dit heeft uiteindelijk de redding gebracht, de taille fronst nu wel genoeg en het kleed is draagbaar (mijn perfectionistisch kantje is echter niet helemaal tevreden met het resultaat).

De halsrand en sluiting achteraan werkte ik af met elastisch biais.  Voor de sluiting gebruikte ik een roze knoopje en lusje uit elastisch biais.

Het naaien ging dan wel niet helemaal zoals het moet, de stof is zalig om mee te werken.  Een hele mooie kwaliteit en een heel mooie tint oudroze.








Stof:  Bellelien
Patroon: Liz jurk - La Maison Victor mei/juni 2016




18 opmerkingen:

  1. Wat een leuke jurk en wat een rappe ben jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke jurk, leuk stofje ook. bij ons lag de lmv nog niet in de veritas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De snelste blogster/naaister van het land! Leuk geworden. Ook een favoriet uit de nieuwste LmV hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig stofje ...amai hier zat hij net in de bus ...jouw versie is very pretty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! Dat heb je goed opgelost, zou anders jammer geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super... chapeau vr je doorzettingsvermogen!
    Ik hoop dat ik mijn editie vlug in de bus mag vinden want het lijkt idd ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb hem ook net doorbladerd. Jouw elastiekrijtje is wel veel meer getailleerd dan dat in de LMV, wel mooi als ze het aan heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel allemaal voor de mooie woorden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héél mooi, Carolien. Ik zou het stiekem op volwassenmaat maken gewoon om het ook te kunnen dragen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Dat stofje is echt prachtig hé, het staat haar super.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent wel heel snel om iets uit de nieuwe LMV te maken... Echt heel mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben jij een snelle seg!!
    merci om dit voor ons uit te testen zodat wij niet geïrriteerd geraken :-).
    Een heel schoontje!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh, wat een schoontje en ok, ik ben gewaarschuwd, met die brede elastiek. misschien best eerst eens oefenen dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker te doen met de brede elastiek hoor, maar ik was wellicht weer veel te hevig bezig waardoor het niet lukte. Ik ga in ieder geval nog eens een poging wagen om het toch met de brede elastiek te maken want hoe ik het nu gedaan heb, ben ik niet 100% tevreden over (ik en geduld, geen geweldige combinatie ;-))

      Verwijderen
  14. Geweldig mooi! Ik ben ook met een Liz jurk bezig, bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Sylvia! Het is zeker te doen op de manier zoals beschreven in LMV, je moet enkel zien dat je de elastiek in de taille niet te aanpassend neemt (ik had dat wel gedaan) en dat is wellicht de reden geweest waardoor het bij mij fout liep :-) Ben alvast benieuwd naar jouw Liz jurk!!

      Verwijderen