zondag 24 april 2016

Een hemdje voor een klein ventje

Mijn allereerste hemdje ooit is dit!

Al zoveel jaren genaaid voor de dochter dat het nu toch eens tijd werd om een jongenshemdje in elkaar te zetten.  Kwestie van dit ook onder de knie te krijgen.

Het werd de Gingerbread uit Homemade Mini Couture.  Een simpel basic hemdje, ideaal om als eerste hemdje uit te proberen.





Homemade Mini Couture was één van mijn eerste naaiboeken die ik mij aanschafte enkele jaren geleden.  Ik vond toen alles wat in het boek stond nog véél te moeilijk, waardoor deze een beetje aan de kant geraakte.  
Met het maken van deze Gingerbread kwam het boek nog eens tevoorschijn en panikeerde ik lichtelijk toen ik merkte dat al deze patronen maar tot 10 jaar gaan, zoveel toffe kleren dat daar instaan!  Fleur heeft doorgaans al een maatje 10 dus ik moet eraan gaan beginnen vooraleer ze ook dit boek ontgroeid is!



Patroon:  Gingerbread - Homemade Mini Couture
Stof:  Soft Cactus Inca Sunset Donker Staalblauw via De Stoffenstraat
Knopen:  Veritas



23 opmerkingen:

  1. geweldig... heel schoon gelukt prachtige kleuren!
    (op mijn blog staat een hele duidelijke tutorial van dit hemdje)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh super, dan ga ik eens kijken, handig voor mijn vriendinnen die dit hemdje ook willen maken!

      Verwijderen
  2. Prachtig! Mijn eerste hemdje zag er bijlange zo goed niet uit. En die stof ... ik hou er zo van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof gemaakt. Ik heb ook nog geen hemdje gemaakt maar heb woensdag wel al een patroon over genomen uit de Lmv :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit is een superhemd voor werkende drukke mama's, ik paste het wat aan, snijd het achterpand in twee, steekt er af en toe een paspel in en maak hem vooral in tricot :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Hemdjes maken vind ik leuk, maar de jongens dragen dat niet graag... Vaak komt dat dan niet van onder mijn machine gerold!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoorde ook al dat jongens dit niet graag dragen, vandaar dat de tip hierboven misschien wel goud waard is, het hemdje in tricot maken, dan rekt het mee en is het misschien wel leuker om dragen....

      Verwijderen
  7. heel goed gelukt en toffe stof! zo'n minihemdje lijkt mij echt moeilijk, een herenhemd is al zo prutsen laat staan alles in het mini

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een basic hemdje, dus dat viel gelukkig nog goed mee. Jij ben al een echte pro in hemden maken he, nadat ik het hemd voor je ventje zag, amai, chique zenne!

      Verwijderen
  8. Heel mooi en proper afgewerkt aan de hals!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan, ik vind de afwerking langs de binnenkant van het kraagje mooi gedaan is dat een biais lint dat je er dan op genaaid hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, is met biaislint gedaan, stond zo in het boek beschreven want anders zou ik het niet geweten hebben en was het niet zo proper afgewerkt denk ik ;-)

      Verwijderen