vrijdag 1 februari 2019

Vara hack

Na een aantal Vara handtassen gemaakt te hebben, leek het me wel leuk om ook een simpele hack op het patroon te doen.

Kirsten van Stoffenheide heeft prachtig nieuw leer binnen in 3 kleuren die onderling ook nog eens perfect te combineren zijn.  De radertjes in mijn hoofd begonnen te werken.... colorblock, Vara hack.
Check!


Tijdens ons jaarlijks naaiweekend in Oostende begon ik te knippen en awel, ik ben heel tevreden met het resultaat!


Je gaat gewoon uit van het basispatroon, deze verknip je in 3 delen naar keuze, de 3 delen opnieuw samenstellen tot een geheel en klaar!

Supersimpel met een verrassend leuk resultaat!


Voor de binnenkant ging ik ook gewoon simpel.  Geen extra vakjes, enkel 1 groot binnenvak.  Wil je wel graag nog zakjes binnenin, zijn deze natuurlijk snel toegevoegd.


Ik bevestigde een volleren zwarte riem van K-Bas aan de buitenzijde door middel van 2 rivetten aan elke kant.
Ik werkte ook eens een keertje met een gesp aan de riem, maar hier ben ik niet echt fan van, deze hangt niet echt zoals ik het wil, maar dat weten we dan weer voor de volgende.



Kunstleer zwart, roze, ecruStoffenheide
Voeringstof zwart/wit: Stoffenheide


Er zijn nog plaatsen vrij om de Vara workshop te volgen in Stoffenheide Brasschaat en Stoffenschuur Diest!  Nadien kan je dan ook deze leuke hack naaien!


Fijn weekend iedereen!!!







3 opmerkingen: