maandag 19 september 2016

Ayla jurk

De Ayla jurk uit de laatste editie van La Maison Victor.

Een jurk waarbij je al je naaiskills uit de kast kan halen!  Biais stikken, heel veel knoopsgaten maken (onzichtbare knoopsluiting), zakjes opstikken, optreklusjes aan de mouwen bevestigen, mouwboord + mouwsplit maken, veel driegdraden trekken, ...

Als je deze jurk maakt kan je al deze technieken stap voor stap leren dankzij de duidelijke werkbeschrijving.

Veel werk maar écht de moeite waard!
Kies het juiste stofje en je hebt een parel van een jurk.

Ik ging voor een heel fijn soepelvallend katoentje van Atelier Brunette.

Ik denk dat dit de klasfoto-jurk gaat worden :-)












Patroon:  Ayla jurk - La Maison Victor Editie 5 September/oktober 2016



20 opmerkingen:

  1. Weeral zo'n pareltje! Wat een talent ben jij toch! ����

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weeral zo'n pareltje! Wat een talent ben jij toch! ����

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een prachtig plaatje! Zo mooi met dat stofje en een prachtig modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, zowel de jurk als je blog, dat ik hier nooit eerder terecht kwam, raar....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er ook net mee bezig! Inderdaad heel arbeidsintensief, maar o zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gemaakt! Uit dat stofje wil ik ook wel een kleedje hebben 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wauw, die is wel echt mooi zeg. Ik vond hem in het boekje niet echt wat maar nu ben ik fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die jurk was me meteen opgevallen toen ik de LMV doorbladerde, en deze versie overtuigt alleen maar meer, echt ongelooflijk mooi en ze staat er keigoed mee! Alleen, al dat werk...dat zou mij dan weer wat tegenhouden... maar als je zoveel leert, is het anderzijds ook wel de moeite... ik onthoud het alleszins ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie jurk... en dat stofje: super hé! Ik maakte er ooit een Butterfly Top uit voor de dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Deze jurk staat op mijn 'to sew' verlanglijstje! Jammer dat ik zo weinig tijd heb op dit moment! :(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ontzettend mooi! Het perfecte stofje gekozen! Ze staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ontzettend mooi! Het perfecte stofje gekozen! Ze staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je pareltje gaat stralen op die klas-foto met haar parel van een jurk
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, zo mooi. Die dochter van jou heeft wel een prachtige garderobe! Telkens weer rollen er zo'n mooie stukken vanonder uw naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooi jurkje geworden vond dit het enige leuke uit de laatste lmv maar dat werk pfff

    BeantwoordenVerwijderen