zaterdag 12 januari 2019

Vara

De Vara handtas, een tas die mij meteen opviel, had ik al maanden geleden gepind.  We spotten deze ook op het Lillestoff festival in september.  Het ontwerp is van Duitse hand, Hansedelli.


Deze moest ik gewoon uitwerken als workshop!


Na een aantal proefversies toch nog wat wijzigingen aangebracht aan de originele handleiding, zaken die in mijn ogen nog net ietsje beter konden.  Resultaat is een Nederlandstalige stap-voor-stap foto handleiding met wel meer dan 80 foto's.  


De Vara is een hippe corssbody bag waarbij je kan spelen met verschillende materialen/kleuren/motieven.  Een volledige effen versie is ook perfect mogelijk, door topstitching leg je dan de juiste subtiele accenten.


De 2 compartimenten van de tas sluiten met een klep dmv een magneetsluiting.  De tas is voorzien van een steekzak vooraan die eveneens sluit met een magneetsluiting.  Het hoofdvak kan gesloten worden dmv een rits.
In het hoofdvak is nog een extra steekzak voorzien voor gsm, etc....
Afgewerkt is de Vara +/- 30 cm hoog en 32 cm breed.





Een verzonken rits inzetten en de ritsuiteinden netjes afwerken, magneetsluitingen plaatsen, werken met verschillende soorten versteviging, passant, schuifgesp, rivetten plaatsen, riem maken.... dit komt allemaal aan bod.  Op het einde van de dag ben je een echte tassenkenner!


 
Zin gekregen om deze ook te maken?
Check dan snel de workshopkalender, hier en daar is er nog een plaatsje vrij!!
Misschien tot gauw!

--------------------------------------------------------------------
Stoffenheide Brasschaat: zaterdag 2 februari 2019
Stoffenheide Brasschaat: donderdagavond 14 + 21 februari 2019
Stoffenschuur Diest: zaterdag 30 maart 2019
Stoffenschuur Diest: zondag 5 mei 2019

--------------------------------------------------------------------

Laat je zeker niet afschrikken door alle termen binnen het tassen naaien, eens je een tas gemaakt hebt ga je merken dat dit helemaal niet zo moeilijk is als het lijkt!
Ik neem je met veel plezier mee op tassen-avontuur!!







4 opmerkingen:

  1. Leuke tas! Geef je de workshop toevallig ook in Oost-Vlaanderen? ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pareltjes! Ik ga metesn eens checken of ik ook een workshop kan bijwonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou de workshop heel graag bijwonen, maar is allemaal een beetje te ver. Hopelijk geef je er ook es een in Oost-Vlaanderen? Zou heel tof zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb me ingeschreven; de eerste drie data gingen niet dus ik ga voor nummer vier! :)

    BeantwoordenVerwijderen