zondag 26 juli 2015

Workshop King Louie kleedje

Gisteren stond er een dagje Lier op de planning.  's Morgens met An de naaivriendin gaan ontbijten bij Bar Muza in de Gasthuisvest, een echte aanrader!  Trendy locatie met een lekker én uitgebreid ontbijtbuffet! Ook ideaal om met de kinderen naartoe te gaan aangezien er ook aan een kinderspeelhoekje gedacht werd!

Tegen 12u werden we verwacht bij Madeline De Stoffenmadam voor de workshop 'Tricotjurk King Louie Style'.  Een gezellige bende tetterende madammen ging aan de slag!

De workshop werd gegeven onder deskundige leiding van Joke van de Paspelpoezen, een toffe madam waar je je helemaal bij op je gemak voelt!

Uiteraard huppelde ondertussen Nancy ook rond in haar winkeltje, zij zorgde voor de nodige koekjes en appeltjes tussendoor!  Het is een feit dat je daar echt gesoigneerd wordt wanneer je een workshop gaat volgen bij haar!

Na enkele uurtjes naaien hadden we allemaal een King Louie kleedje gemaakt, ongelooflijk wat een resultaat je na enkele uurtjes kan hebben!  Tijdens de workshop m'n tweelingnaald-fobie overwonnen, daar lukte het wonderwel heel goed!  Ik heb gebruik gemaakt van één van de naaimachines bij Madeline en de overlock van Joke.  Ik ging voor een retro kersjes stofje afgewerkt met een rood kantje aan de hals, helemaal à la King Louie.

Nog even wat foto's van de workshop-ruimte bij Madeline:




Mooi he!

En uiteraard nog enkele foto's van het resultaat!





Bedankt Nancy, Joke, naaivriendin An en de andere workshop-madammen voor een supergezellige namiddag! 


Rode elastische kant: www.destoffenmadam.be (zij heeft deze in alle kleuren van de regenboog!)
Blog van Joke van de Paspelpoezen: https://paspelpoezen.wordpress.com/


8 opmerkingen:

  1. Het was een superdag, moeten we vaker doen! En we hebben allebei een jurk die goed zit, ik ga die van jouw denk ik wel helemaal kopiëren ik hou van de kersjes:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kopieer maar, vind ik helemaal niet erg!! :-) Het was inderdaad een fijne dag die zeker voor herhaling vatbaar is!

      Verwijderen
  2. Wat een fijn verslagje!
    Super goed gelukt hé, op naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgende kleedje staat al op de planning! Blij dat ik je heb leren kennen!

      Verwijderen
  3. leuk verslagje
    hier ook al een volgend kleedje gepland, deze keer met een langer mouwtje (met dit weer, brrrr)

    mijn kort verslagje lees je hier: justdelphine.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier dezelfde plannen met het volgende kleedje! :-)
      Ook een blog begonnen, tof!

      Verwijderen