zaterdag 12 mei 2018

Fez met matching 241 Tote

De Fez broek uit de laatste editie van La Maison Victor moeten we niet veel meer over vertellen denk ik.  Wanneer je de diverse naaigroepen volgt op Facebook heb je alle lovende commentaar allicht al wel gelezen over dit patroon.  En ik moet zeggen, het is echt een geweldig ontwerp!  De pasvorm is perfect, niet moeilijk om te maken, perfect voor beginnende naaisters en helemaal mee volgens de laatste modetrends.  Wat wil een mens nog meer!

Ik gebruikte een linnenlook stofje met grijs-groene ondertoon van bij Stoffenheide.

Aangezien ik nog wat van de stof over had en het teveel vond om weg te gooien, kwam het patroon van de 241 Tote opnieuw in mijn gedachten.  Deze lag hier al een tijdje geknipt in andere stoffen op mijn naaitafel, maar een matching one bij mijn Fez broek leek me ideaal.



De andere knipsels werden aan de kant geschoven en ik begon opnieuw te knippen.  Ik combineerde de stof van de Fez broek met de prachtige cactus stoffen van Rico Design.  De groene ondertoon van het linnen paste hier perfect bij.  Aan de binnenkant gebruikte ik de roze fluo dots voor een beetje contrast. 



Ik vind de Fez en de 241 Tote een beetje boho-stijl, ik vond dat een extraatje hier wel mocht.  Daarom gebruikte ik eindelijk eens 1 van mijn 'honderdduizend' steken op mijn Pfaff.  Het werd een subtiel blaadjespatroon dat ik over de ganse lengte van het hengsel stikte.








Tip: ik verstevigde alle patroondelen van de 241 Tote met G700/plakkatoen zodat deze een beetje stevigheid krijgt maar ook niet teveel.






5 opmerkingen:

  1. Whaw, die tote! Ik had graag een aanfoto gezien van broek-met-tas, maar ik ben zeker dat het een prachtige combo is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoontjes! Ik wil de Fez ook nog maken dus ben blij met de info over de maatvoering. Je stoffencombinatie voor de tote bag is zo leuk, en ik ben helemaal fan van de blaadjes op het hengsel! Zo'n details maken het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh supermooi met die blaadjes! Ik ben ook benieuwd naar een aan-foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heel mooi! De Fez staat ook nog op mijn planning, ik hoop dat je gelijk hebt wat de maat betreft, daar heb ik niet altijd even goede ervaringen mee. En de tote is geweldig erbij, de blaadjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel knap. Ik ben ook benieuwd de broek eens aan te zien. En die stoffencombinatie is hét helemaal voor dat patroon! De 241 tot me vind ik meestal niet zo mooi, maar deze is echt tof.

    BeantwoordenVerwijderen