zaterdag 13 januari 2018

En eentje voor mezelf....

Na het naaien van al die cadeau's werd het tijd om nog eens iets voor mezelf te maken.

Ik zag tijdens de blogtour van Madammen met Kbassen dit pareltje voorbij komen van An.  Ik was meteen verkocht!



Het patroon werd aangekocht en ik durfde eindelijk de schaar te zetten in mijn prachtige cognac croco kurk van bij K-Bas die ik lange tijd geleden al kocht.  De frêle voeringstof erbij was voor mij een perfecte match.



De handleiding van deze is zeer duidelijk, het enige dat ik persoonlijk minder leuk vind is dat je alle patroondelen zelf moet uittekenen.  Ik heb liever bladen met rechthoeken in het juiste formaat om uit te knippen, mijn luie kantje he ;-)

Voor de afwerking gebruikte ik bronzen fournituren en ecru ritsen met bronzen metalen tandjes.  Een paspel met een blinkend lijntje in die ik héél lang geleden eens kocht bij de Stoffenstraat.



Ik maakte de grote versie en deze is echt de perfecte maat voor mij.  Vooraan onder de klep heb je 2 opbergvakjes.  Met de rits bovenaan heb je een ruim compartiment voor al je spullen met binnenin nog een kleiner opbergvakje.  Achteraan de tas heb je ook nog een extra zakje met rits.
Het hengsel kan je verstellen naar wens, ik hou van tassen die ik dwars kan dragen, tassen met een kort hengsel die constant van je schouder zakken word ik ambetant van.





De tas heeft al iets lente-achtigs vind je niet? (lees: we snakken hier al naar de lente ;-))





Heb je zin om deze tas ook een keertje te maken onder mijn begeleiding, hou dan zeker mijn Facebook pagina in de gaten want dit voorjaar nog gaat er een workshop van deze ingepland worden!



Patroon: Traverse Bag - Noodlehead (papieren versie sinds kort ook te koop via K-Bas)
Croco kurk en fournituren: K-Bas








19 opmerkingen:

  1. Heel schoon. Daar kan ik nog wat van leren. Al ben ik ook een beetje trots op mijn tweede handtas ever...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal wel zijn! Die celeste van jouw is prachtig. Zo goed zag mijn tweede handtas indertijd er niet uit zenne!

      Verwijderen
  2. Heel mooi! Ik maakte er een tijd terug ook eentje en wordt steeds gedragen! Hopelijk heb je er evenveel plezier aan! ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt de perfecte maat handtas voor mij, én je kan hem dwars over je schouder dragen, héél belangrijk bij mij! :-)

      Verwijderen
  3. Heel knap! Inderdaad een perfecte match tussen de stoere croco en het lentestofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die croco kurk is de max hé. Hoe vaker ik die zie passeren, hoe meer ik zin krijg om er zelf iets mee te doen. Heel mooi, jouw tas, en bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige tas zeg!Kom je ook in Limburg een workshop geven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Carla, voorlopig enkel workshops bij mij thuis en in Stoffenheide Brasschaat. Uiteraard altijd welkom op één van deze plaatsen!

      Verwijderen
  6. Ook weer een knappe tas van jou Carolien. Ik ben helemaal verliefd op dat binnenstofje, de combinatie met de donkere crocokurk is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele mooie, maar ik heb liever ook dat de patroondelen al getekend zijn, inderdaad! Succes met de workshops!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Joke!! Ja rechte lijnen trekken is niet mijn specialiteit ;-)

      Verwijderen
  8. Prachtig! Wat een perfecte afwerking! En een tip voor het zelf tekenen van rechte patroondelen: ruitjes patroonpapier. Ideaal, ik zou het niet meer willen missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. elke keer weer tover jij een pracht exemplaar. Ik ben fan van dit model en jouw uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een hele leuke, lijkt me ideaal om eens een kleinere tas te hebben ipv al mijn grote tassen waar intussen een klein beetje teveel inzit :p

    BeantwoordenVerwijderen