zondag 3 september 2017

In love with modal!

Hebben jullie al met modal gewerkt?  Hét nieuwe stofje waar iedereen vol van is?
Ik in ieder geval ook.  Deze zit zo zalig, luchtig, zacht....  Kortom, echt een aanrader.

Ik kocht mijn stone kleurige modal bij Madeline de Stoffenmadam, tesamen met nog 3 andere kleuren.  :-)

Wat ging het worden, een kleedje, een t-shirt....  Ik zag de post van deze dame passeren en wist het, het ging een Solange worden met de nodige aanpassingen.  Net zoals haar probeerde ik de elastische rimpelband uit.  Superhandig iets dat hier zeker nog gebruikt gaat worden om de taille te rimpelen.
Bedankt Tinne voor de inspiratie en tip in deze!

De rits liet ik ook achterwege.  De hals werkte ik af met een boordje modal.
Voor de mouwen heb ik de tulpmouw gebruikt van de Lisan jurk uit een oudere editie van La Maison Victor.  Deze mouw stond al zo lang op mijn lijstje om eens in een jurk te gebruiken.
Wil je zelf een tulpmouw tekenen, dan kan ik je deze tutorial van Sabrina aanraden!

En toen was het weer tijd om zelf voor de camera te kruipen, oh wat heb ik daar toch een hekel aan....  Gelukkig heeft dochterlief mij de nodige tips gegeven hoe ik moest poseren en trok zij enkele 'doenbare' foto's.  Merci Fleurtje xxx









Patroon:  Solange (met héél wat aanpassingen) - La Maison Victor juli/augustus 2017





11 opmerkingen:

  1. leuk met dat mouwtje, ik heb hier nog een naaisel in hetzelde stofje liggen dat eens op de blog moet geraken, zalig zacht idd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supertof met die andere mouw! Ik ben ook een modal fan. En dit kleed staat je goed, vaak dragen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij staat je heel erg mooi! Ik heb zelf wat schrik voor modal voor mezelf. Ik hoop dat hij niet teveel aftekent vooral :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zal wel erg achter lopen, maar heb er nog nooit van gehoord.Is het erg dun?
    Prima gelukt hoor.
    Het jurkje staat jou erg goed!
    Leuke kleur ook!

    Fijne week.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het staat je echt geweldig, het verslankt je zo, moet je meer dragen. En punten voor jouw fotografe. Fleur kan er nogal wat van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi jurkje. Het kleurtje staat je beeldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi jurkje. Het kleurtje staat je beeldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! En van dat tulpenmouwtje ben ik ook fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. volgens mij heb ik hetzelfde kleurtje :-)
    een heel schoontje
    en dat mouwtje,
    te onthouden
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik ben ook fan van de kleur en dat mouwtje.

    BeantwoordenVerwijderen