zaterdag 9 januari 2016

Once Upon a Party #1

Meteen na de lancering van het nieuwe patroon van IeneMiene, zat mijn hoofd al vol ideeën, combinaties, ... om ook met dit patroon te beginnen testen voor hét eventuele communiekleed voor Fleur.

Mijn bijna 8-jarige heeft van dit patroon toch al maatje 140 nodig.  En dan, met welk stofke ga ik testen, met een supermottige stof iets testen doe ik niet graag want stel je voor dat het echt wel een heel schoon model is, dan heb ik daar zoveel tijd aan besteed voor iets in een lelijke stof dat niet draagbaar is, dilemma, dilemma ;-)

Ik waagde de gok en maakte het ineens in een nieuwe Soft Cactus stof.  Goeie keuze bleek achteraf want het is echt heel mooi geworden.  Zo schoon dat ons Fleur zei:  "'t Is goed mama, dit is echt al mooi genoeg voor mijn communie, dit wil ik aandoen!".




Ik ben er ook wel helemaal weg van maar deze versie gaat één van haar nieuwe zomerkleedjes worden want zo snel maak ik me er niet vanaf.  Voor de communie heb ik namelijk andere stoffen in gedachten.  Maar je weet nooit, als al de rest mislukt wordt het misschien toch nog dit....

En dan over het patroon: heel tevreden over!  Niet te veel verschillende patroondelen met veel tralala, gewoon rechttoe rechtaan en heel stijlvol!  Ideaal communie-materiaal!
Ik koos het kleedje met gerimpeld bovenstukje en rechte rok en v-vormige sluiting op de rug.  In de taille deed ik een wit riempje.





Wit riempje: Primark


27 opmerkingen:

  1. Prachtig! Eenvoud siert in dit patroon!
    Dit patroontje staat ook op mijn al veel te lange to do-lijst! :-) Is zo'n rechte rok speelproof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rechte rok is echt wel recht, dus niet volledig speelproof vind ik persoonlijk. Maar het is wel prachtig met die rechte rok, zo heel koket :-)

      Verwijderen
    2. Het is idd zeer mooi en koket met zo'n rechte rok. Voor mijn speelse peutermeid maakte ik het geplooid voorpand met de klokrok er onder. Zwier en zwaai!

      Verwijderen
  2. Echt mooi! Ik ben ook zo'n fan van dat patroon. Ideale combinatie van stof en patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! En amai wat een mooie foto's, ook al aan het oefenen voor de communie?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof stofje,mooi kleedje en leuke dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super schattig met die rechte rok, staat haar beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi kleedje! Tot welke maat gaat het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig ! Het kan zeker als communiekleedje doorgaan.Een wit blazerke er op en helemaal af. Maar ik hoop dat je de plannen uit jouw hoofd kan waarmaken en ben zeer benieuwd naar het resultaat.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Inderdaad al communieproof... Maar inderdaad, als mama iets in haar hoofd heeft, moeten eerst alle registers open getrokken worden! Veel succes, komt goed!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, Caroline, dat is echt prachtig! Het plaatje past echt helemaal: het patroon, de stof, het kind...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw jouw zwart-wit-uitvoering is prachtig! Het geeft onmiddellijk een "grote-meid"look aan het kleedje. Hou ik in mijn achterhoofd voor een volgende keer, want die komt er zeker, het is een top patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi mets die soft cactus stof :) ik moet nig even wachten want mijn smalle dochter zit nog steeds in een 80...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit zou ik gebruiken voor wanneer het dessert wordt aangesneden, hahahaha,
    een heel mooike!!
    en nog eens merci voor de hele leuke dag, ik hoop dat K3 GOED was!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben officieel verliefd op dit jurkje! Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat super. Ik ben echt fan van uw stofkeuze en kleedjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super dat ik dit hier tegen kom. Ik wil net hetzelfde jurkje maken met ook een stofje van soft cactus. maar ik stel mezelf enkele vragen en kan die misschien beter aan jou stellen. heb jij enkel het bovenpand gevoerd of de volledige jurk? Als ik de patroondelen overneem, neem ik dan voor de voering van het voorpand het rechte patroondeel en niet het geplooide. Ook bij het achterpand staa vermeld dat je de buitenste zijlijn moet nemen, maar dan is het patroon groter dan at van het voorpand. klopt dit? alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, allereerst mijn excuses voor de late reactie, heb net een weekje in de zetel gelegen met de griep vandaar...
      Wat betreft de jurk, heb ik enkel het bovenstuk gevoerd. Voor de voering van het voorpand moet je inderdaad het standaard bovenstuk nemen zonder plooien. Voor de voering van het achterstuk, heb ik identiek hetzelfde patroondeel genomen zoals ik uit mijn buitenstof knipte.
      Ik hoop dat je hiermee verder kan!
      Groetjes, Carolien

      Verwijderen