zondag 28 juni 2015

Madeline - Lotta

Madeline De Stoffenmadam stond al zo lang op mijn lijstje om eens langs te gaan.  En ik moet zeggen, ik was meteen verliefd toen ik 2 weken geleden Nancy haar winkeltje binnenkwam!  Mooie stoffen, mooi interieur, mooi ateliertje achteraan en een supervriendelijke "stoffenmadam", gewoon àf!

Ik zag meteen dat de patronen van Compagnie M ook verkocht werden.  De Lotta skirt wou ik graag al langer eens maken dus meteen daar het patroontje meegenomen.  Dochterlief was ook mee en mocht van mij een stofje kiezen.  Ze ging voor gouden bloemetjes op een ecru achtergrond (goeie smaak dat dat kind heeft, van wie zou ze dat hebben ;-))  Nancy zocht voor mij nog een bijpassend contrasterend stofje uit, een blinde rits en ik was helemaal gesteld. 

Toch weer mijn complimenten aan Compagnie M voor de zeer duidelijke beschrijving bij hun patronen.  Vooral de beschrijving voor het inzetten van een blinde rits is super uitgelegd door Marte.  Mijn blinde rits is nog nooit zo blind geweest!

Voor de afwerking van de zakjes vond ik in mijn knopendoos nog 2 verschillende maar wel bij elkaar passende knopen met goud en ecru.  

Ben echt zo trots op het resultaat, één van mijn meest geslaagde rokjes die ik tot nu toe al gemaakt heb.  Er gaan gegarandeerd nog heel wat Lotta's volgen!

Dus ben je in de buurt van Lier, passeer dan zeker een keertje bij Madeline De Stoffenmadam, ik durf ervoor wedden dat je zeker nog een keertje terug zal gaan.
Ik heb me in ieder geval al ingeschreven voor de workshop voor het maken van een King Louie kleedje in juli!


Stoffen: Madeline De Stoffenmadam www.destoffenmadam.be
Zwarte t-shirt: Hema www.hema.be

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik ben ook ingeschreven voor die King louie, tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zoals gewoonlijk, weeral een schoon exemplaar.
    Tof dat het gelukt is om samen nog eens af te spreken en samen te naaien. Tot dan

    BeantwoordenVerwijderen